Kérem az eladók könyvét! - Utolsó kommentek
blfr8@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://eladokkonyve.blog.hu/2013/12/29/a_kovetkezo_oteves_terv/full_commentlist/1#c34371421
Válasz erre: A következő ötéves terv
2017-12-29T21:47:58+01:00
2017-12-29T21:47:58+01:00
Opus Pocus
http://blog.hu/user/759148
<a href="http://eladokkonyve.blog.hu/2013/12/29/a_kovetkezo_oteves_terv?full_commentlist=1#c34371385" class="reply_nick_764211" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34371385 );">@grungi</a>: <br />
Igen és nem.<br />
A szocialista tervgazdálkodással nem az volt a vaj, hogy nem volt előzetes igényfelmérés és kőbe volt vésve, hanem hogy tervgazdálkodás.<br />
Akkor a tervgazdálkodás oké, csak legyen igényfelmérés és ne legyen kőbe vésve?<br />
A másik lényege ennek az írásnak nem makrogazdasági, hanem a mindennapi életet megrontó dolog. Az, hogy én AZÉRT kell, hogy figyeljem az engem kiszolgáló személyzet kezét, mert a tervgazdálkodás nyomása alatt cselekszenek.<br />
Az, hogy ha Te egy üzletben, szolgáltatónál vagy eladó és keresel mondjuk 160 e ft-ot, hó végén egy harmincast simán lehúznak a bérpapírodról, mert nem jött össze a terv. Végülis rendben van, mert a cégnek már 50%-tól megérte, Te meg szívsz, mert csak 76%-ot sikerült összehozni.
https://eladokkonyve.blog.hu/2013/12/29/a_kovetkezo_oteves_terv/full_commentlist/1#c34371385
Válasz erre: A következő ötéves terv
2017-12-29T21:33:03+01:00
2017-12-29T21:33:03+01:00
grungi
http://blog.hu/user/764211
A tervgazdaságban megmondták mindenfajta felmérés nélkül, hogy miből mennyi kell.<br />
Elvileg most van a terv mögött előzetes tájékozódás és semmi nincs kőbe vésve. Gyakorlatban meg az egy technika, hogy nyomást helyeznek a dolgozókra, hogy ne lankadjanak. Gondolom már a terv felével is jól járnak, de ha azt céloznák meg, akkor annak a fele valósulna csak meg.
https://eladokkonyve.blog.hu/2013/03/30/az_irrealisan_tulfujt_fogyasztoi_ontudat/full_commentlist/1#c27023350
Válasz erre: Az irreálisan túlfújt fogyasztói öntudat
2015-05-13T00:02:53+02:00
2015-05-13T00:02:53+02:00
Horváth Oszkár
http://blog.hu/user/1778
True dat. A felét mintha én mondtam volna. Nagyon egyetértek, az olcso közhely meghatározással, és a butaság kompenzalasa megfejtésel is.
https://eladokkonyve.blog.hu/2014/05/18/vasarlotipusok_a_gyerek/full_commentlist/1#c22996011
Válasz erre: Vásárlótípusok: a gyerek
2014-05-20T18:15:58+02:00
2014-05-20T18:15:58+02:00
pushup
http://blog.hu/user/742485
hát, drága szívem, ez nem eladó-specifikus. ugyanezt szívod óvodában, iskolában, ahova a saját kölyködet járatnád. a játszótéren, ahol a saját gyereked testi-lelki épségét, szeme világát, ruhája tisztaságát, stb-t óvnád.<br />
a temérdek ostoba gyökér, akinek a napi szórakozás origója egy valóságshow, akikkel naponta találkozol (vagy éppen nem) és kiderül számodra, hogy szakmájukban (vagy, ha úgy tetszik, beosztásukban) annyit nem érnek, mint egy kiszáradt muskátli (bár papírjuk esetleg van róla, sőt, több éves tapasztalatuk is). akikre manapság mindent méreteznek, s ezért mindennek zuhan a színvonala (nézz meg pl egy 20 évvel ezelőtti Egri János-os vetélkedőt, meg egy mostanit) ... nos szerinted ők majd pont a gyerekneveléshez fognak érteni?<br />
és úgy éljek, én ezeket a kölyköket kicsit sajnálom (aztán persze, ha soket vagyok a közelükben felrugdalnám őket a holdba). meg sajnálom a saját kölykeimet is. hát milyen kis gyökerek fognak udvarolni a lányomnak?
https://eladokkonyve.blog.hu/2013/12/29/a_kovetkezo_oteves_terv/full_commentlist/1#c21370996
Válasz erre: A következő ötéves terv
2014-01-07T22:10:30+01:00
2014-01-07T22:10:30+01:00
Opus Pocus
http://blog.hu/user/759148
Azzal egyetértek, hogy az átlagember nem szeret tájékozódni vásárlás előtt, most nem is akarom vitatni,hogy ez helyes-e vagy sem, de azért vannak a szakemberek az üzletekben, hogy a fogyasztók helyett képben legyenek a dolgokkal. Még ideális is lenne, ha én mondjuk bemennék pl. telefont venni és az eladónak megmondanám, mire van szükségem, ő meg megmondaná, mi lenne nekem a tökéletes választás. <br />
<br />
Azonban a gyakorlatban nem lehetek biztos benne, hogy azt kapom, ami nekem jó lenne, hanem inkább azt, amit a terv szerint épp el kell adni.<br />
<br />
És az eredmény az lesz, hogy a fogyasztó jár rosszul. Én a benzinkútnál, a nagymama a telefonnal, a Pista a házimozival.<br />
<br />
Épp erről szólt az írás.
https://eladokkonyve.blog.hu/2013/12/29/a_kovetkezo_oteves_terv/full_commentlist/1#c21334654
Válasz erre: A következő ötéves terv
2014-01-02T16:40:57+01:00
2014-01-02T16:40:57+01:00
pushup
http://blog.hu/user/742485
A piac azért jó, mert van választás. Ha x benzinkúton nem tudod lerázni a tukmáló kutast, átmész Y benzinkútra (függetlenül a brandektől)<br />
A fő gond az, hogy a fogyasztó (egy nehezen mérhető szűk rétegtől eltekintve) kívánja ezt. Az átlag parasztnak jól esik, ha megmondják neki milyen telefont vegyen, milyen benzint tankoljon, milyen csomagra fizessen elő. Neki könnyebb megkeresni, majd kiadni a lovettát, mint kőkemény agymunkával megismerni, átlátni, kiszelektálni, hogy mire van VALÓBAN szüksége, ezzel szemben mit akarnak rásózni. A piac pedig jól működik, mert rájött erre és a buta parasztokra bazíroz. Nem azért, mert szereti őket, hanem mert ők vannak többen.
https://eladokkonyve.blog.hu/2013/06/28/vasarlotipusok_hatarok_nelkul/full_commentlist/1#c20117023
Válasz erre: Vásárlótípusok: határok nélkül
2013-06-29T10:36:29+02:00
2013-06-29T10:36:29+02:00
Csumpi Hálidéj
http://blog.hu/user/235674
A 25e ft-os, dobókocka méretű alkatrészek között egyedül.
https://eladokkonyve.blog.hu/2013/04/11/vasarlotipusok_az_ido_urai/full_commentlist/1#c19978661
Válasz erre: Vásárlótípusok: az idő urai
2013-06-07T21:36:22+02:00
2013-06-07T21:36:22+02:00
Opus Pocus
http://blog.hu/user/759148
Lesznek! A fejemben már gyűlik az anyag, viszont épp nagy lakásfelújításban vagyok, meg költözés, miegymás, úgyhogy még kis türelmet kérek. <br />
<br />
Megjegyzem, hogy hasonló munkaköri élményeket szívesen fogadok mástól is, szívesen közzéteszem mások írását is (ha olyan);)
https://eladokkonyve.blog.hu/2013/04/11/vasarlotipusok_az_ido_urai/full_commentlist/1#c19977909
Válasz erre: Vásárlótípusok: az idő urai
2013-06-07T19:33:14+02:00
2013-06-07T19:33:14+02:00
pushup
http://blog.hu/user/742485
várakozással tekintek az új cikkek elé ... lassan két hónapjamárakurvaéletbe ;)
https://eladokkonyve.blog.hu/2013/04/11/vasarlotipusok_az_ido_urai/full_commentlist/1#c19609022
Válasz erre: Vásárlótípusok: az idő urai
2013-04-26T07:19:41+02:00
2013-04-26T07:19:41+02:00
Goldnor
http://blog.hu/user/795389
Szia, "V"partneren olvastam, hogy indítottad a blogot, elolvastam az elsőt, ehhez lesz még írni való :D De tetszik a cím, "eladók könyve" :)
https://eladokkonyve.blog.hu/2013/04/04/vasarlotipusok_a_kompenzaciovadasz/full_commentlist/1#c19487511
Válasz erre: Vásárlótípusok: a kompenzációvadász
2013-04-08T21:03:45+02:00
2013-04-08T21:03:45+02:00
Opus Pocus
http://blog.hu/user/759148
<a href="http://eladokkonyve.blog.hu/2013/04/04/vasarlotipusok_a_kompenzaciovadasz?fullcommentlist=1#c19485932" class="reply_nick_463118" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19485932 );">@Feketebotos Mark Y'henon</a>: <br />
<br />
"én fel tudom dolgozni az esetleges napi kudarcokat"<br />
Dehogy tudod feldolgozni... süt rólad a frusztráltság...<br />
<br />
"Ha már nyilvános blogot vezetsz akkor legyél annyira "tökös", hogy vállalod az esetleges kritikákat."<br />
Nem is érem, mire gondolsz. Én vállalom a kritikákat, a te kommented is ott maradt, pedig azonnal kimoderálhattam volna. De bent maradt, pedig az "ön egy kicsinyes senki" és a "vicc vagy" szendvicsbe ha beletöltünk téged éppen jobban érdeklő, de a témához nem tartozó dolgokat, az még nem meríti ki a kritika fogalmát.<br />
<br />
Azért viszont ne haragudj, ha valamelyik írásomban sikerült téged alaposan bemutatni.
https://eladokkonyve.blog.hu/2013/04/04/vasarlotipusok_a_kompenzaciovadasz/full_commentlist/1#c19485932
Válasz erre: Vásárlótípusok: a kompenzációvadász
2013-04-08T17:20:32+02:00
2013-04-08T17:20:32+02:00
Feketebotos Mark Y'henon
http://blog.hu/user/463118
Húúúha. Hol is kezdjem.... Most akkor rólam írsz blogot? Megtisztelve érzem magam. De komolyan. Te honnan veszed, hogy nem kérem a panaszkönyvet? Vagy esetleg ha arra szükség van a boltvezetőt?. Vagy honnan veszed hogy ismersz? Képzeld el, nincs szükségem hogy egy ilyen személy mint te igazítson el az életben. Egy olyan akit valaki megsértett valamikor, valami kicsinyességgel valahol egy kereskedelmi ponton, és szegény ezt nem tudván feldolgozni úgy dönt kiordítja, bocsánat kiírja magából a feldolgozhatatlan világfájdalmait. Énnekem nincs szükségem sem blogra, sem boltra, én fel tudom dolgozni az esetleges napi kudarcokat, embereket és helyzeteket kezelek. Rákattintottam a tiedre, azt hittem érdekes. Hát elmondhatod magadról, hogy egy vadidegen elpazarolt rád kb 5 percet. Ígérem nem teszem többet. Nekem értékesebb az 5 perc. És még valami. Ha már nyilvános blogot vezetsz akkor legyél annyira "tökös", hogy vállalod az esetleges kritikákat. Maradtál volna meg blog olvasónak. Jobban jártunk volna. A továbbiakban nem követem sem a blogod, és nem is reagálok rá. Kellemes ébredést....
https://eladokkonyve.blog.hu/2013/04/04/vasarlotipusok_a_kompenzaciovadasz/full_commentlist/1#c19463486
Válasz erre: Vásárlótípusok: a kompenzációvadász
2013-04-05T16:46:10+02:00
2013-04-05T16:46:10+02:00
FStyle
http://blog.hu/user/643042
+1 Én is teljesen egyetértek a blogíróval, és a kommentre adott válaszával.
https://eladokkonyve.blog.hu/2013/04/04/vasarlotipusok_a_kompenzaciovadasz/full_commentlist/1#c19462449
Válasz erre: Vásárlótípusok: a kompenzációvadász
2013-04-05T14:27:09+02:00
2013-04-05T14:27:09+02:00
PeZe
http://blog.hu/user/93226
<a href="http://eladokkonyve.blog.hu/2013/04/04/vasarlotipusok_a_kompenzaciovadasz?fullcommentlist=1#c19459953" class="reply_nick_463118" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19459953 );">@Feketebotos Mark Y'henon</a>: <br />
<br />
Miért lenne igaza mindig a vevőnek, főleg ha hülye? És miért ne lehetne az embernek véleménye az idióta vevőkről (vagy eladókról, vagy szolgáltatókról, vagy szomszédról)? Miért nem írsz az eladókategóriákról? Miért kéne egy eladónak az eladókról írnia, a vevők helyett, ha egyszer főleg vevőkkel találkozik a boltjában?
https://eladokkonyve.blog.hu/2013/04/04/vasarlotipusok_a_kompenzaciovadasz/full_commentlist/1#c19462447
Válasz erre: Vásárlótípusok: a kompenzációvadász
2013-04-05T14:26:47+02:00
2013-04-05T14:26:47+02:00
Opus P.
http://blog.hu/user/300606
<a href="http://eladokkonyve.blog.hu/2013/04/04/vasarlotipusok_a_kompenzaciovadasz?fullcommentlist=1#c19459953" class="reply_nick_463118" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19459953 );">@Feketebotos Mark Y'henon</a>: <br />
Tudtam, hogy darázsfészekbe nyúlok némely írásommal, de hogy rögtön a második komment amit kapok, mocskolódás lesz, azt nem sejtettem.<br />
Nos, tisztelt Uram, a posztok egy része éppen Önről szól. A bejegyzésével tökéletesen hozza is azt a formát, amit be akartam mutatni. Köszönöm.<br />
<br />
Másodsorban segíteni szeretnék eligazodni az életben: ha úgy érzi, hogy bizonyos egységekben az alkalmazottak modora, hozzáértése nem megfelelő, akkor bátran írjon be a vásárlók könyvébe, azért van. Hívja a fogyasztóvédelmet, az üzlet tulajdonosát bátran. Sőt, jobbat mondok: indítson egy blogot, ahogy én is tettem és írja tele az élményeivel, ahogy én is tettem. Miért nem teszi, ha annyi élménye van? Önnek számos lehetőség van a kezében, nekem csak ez az egy. Miért szeretne ettől az egy kis menedékemtől is megfosztani? Miért érez erre jogot? <br />
Másfelől várom azt az idézetet tőlem, ahol azt írtam, hogy eladói oldalon minden rendben van. Persze nincs minden rendben nyilván, de kit érdekel? Ezt a blogot ebben a témában indítottam, és nem lesz szó benne sem az afrikai éhező árvákról, sem a fókabébikről, sem az önérzetükben megsértett ügyfelekről. Javaslom, olvasson Homárt!<br />
Még egy dolog: én egy blogot indítottam, nem üzletet nyitottam. Itt nem lesz automatikusan igaza minden betérőnek. Ez nem az a hely, ahol el lehet sütögetni a "mindig igazam van" meg a "ki van kiért" szlogeneket. <br />
A Ön hangneméért pedig külön elnézést kérek a jóérzésű olvasóimtól.
https://eladokkonyve.blog.hu/2013/04/04/vasarlotiousok_az_arrogans/full_commentlist/1#c19462315
Válasz erre: Vásárlótípusok: az arrogáns
2013-04-05T14:09:39+02:00
2013-04-05T14:09:39+02:00
Opus P.
http://blog.hu/user/300606
<a href="http://eladokkonyve.blog.hu/2013/04/04/vasarlotiousok_az_arrogans?fullcommentlist=1#c19461474" class="reply_nick_194119" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19461474 );">@Martinicske</a>: <br />
Ez is teljesen tipikus eset. Jellemző.
https://eladokkonyve.blog.hu/2013/04/04/vasarlotiousok_az_arrogans/full_commentlist/1#c19462311
Válasz erre: Vásárlótípusok: az arrogáns
2013-04-05T14:08:48+02:00
2013-04-05T14:08:48+02:00
Opus P.
http://blog.hu/user/300606
<a href="http://eladokkonyve.blog.hu/2013/04/04/vasarlotiousok_az_arrogans?fullcommentlist=1#c19459366" class="reply_nick_742376" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19459366 );">@The Lost Soul</a>: <br />
Lehetne akár a gumiszobám is, de azért kicsit többet szeretnék itt, mint dühöngeni, meg pillanatnyi kirohanásokat intézni. Ez a blog sosem arról fog szólni, hogy valaki felcseszi az agyam és kiírom magamból. Egyébként ha valahogy megviselnek, az nem az idegességet jelenti, hanem inkább a fárasztást.
https://eladokkonyve.blog.hu/2013/04/04/vasarlotiousok_az_arrogans/full_commentlist/1#c19461474
Válasz erre: Vásárlótípusok: az arrogáns
2013-04-05T12:28:13+02:00
2013-04-05T12:28:13+02:00
Martinicske
http://blog.hu/user/194119
Én attól a típustól kapok hányingert, aki köszönés helyett azzal kezdi hogy fenyeget és feljelent, mert így meg úgy lesz, ha nem minden úgy történik ahogy ő azt a továbbiakban meghatározza.<br />
<br />
Mindegy, hogy mit ír a jogszabály, vagy az aszf, vagy a műszaki specifikáció, az is mindegy hogy a követelésének a teljesítése reális, arányos vagy egyáltalán lehetséges-e márpedig az lesz amit most akar, mert különben jajj nekünk.<br />
<br />
Viszont elég vicces amikor kiderül, hogy csak egy kapcsolót kellett volna átállítania :)
https://eladokkonyve.blog.hu/2013/04/04/vasarlotipusok_a_kompenzaciovadasz/full_commentlist/1#c19459953
Válasz erre: Vásárlótípusok: a kompenzációvadász
2013-04-05T09:21:19+02:00
2013-04-05T09:21:19+02:00
Feketebotos Mark Y'henon
http://blog.hu/user/463118
Tisztelt Szerző.<br />
Ön egy kicsinyes senki. Így, nemes egyszerűséggel. A vásárlónak mindig igaza van. Ha büdös, ha arrogáns, ha akármi. Ha ön nem a vásárlókat kategorizálja, akkor nyisson egy szelektív eladói boltot olyan típusú embereknek mint önmaga. Megérdemelnék egymást. Az eladókat ki kategorizálja? Soroljak fel néhány típust? Vagy olyan esteket amelyek csak velem történtek? Amikor az eladó nemhogy nem viszonozza a napszaknak megfelelő köszönést de még két értelmes mondatot se tud összerakni? Ön pont úgy ír és vall mintha az eladói oldalon minden rendben lenne, mindenki kedves és protokollnak megfelelően viselkedik csak hát azok a bunkó vásárlók....na azok aztán.... büdösek, bunkók, parasztok meg még esetleg venni is akar? A k anyját... Ugyan már. Vicc vagy.
https://eladokkonyve.blog.hu/2013/04/04/vasarlotiousok_az_arrogans/full_commentlist/1#c19459366
Válasz erre: Vásárlótípusok: az arrogáns
2013-04-05T06:11:58+02:00
2013-04-05T06:11:58+02:00
The Lost Soul (törölt)
http://blog.hu/user/742376
volt, volt... míg ki nem lett rúgva őnagysága, aki utána hónapokig a nyakamra járt, ismerősöknél mószerolt (arckönyv szerencsémre még nem volt :-) )<br />
<br />
amúgy ez a blog amolyan gumifalú szobádnak tűnik, kedves poszt-toló, ahol kiadod magadból a napi feszkót, miután a "kedves" ügyfelek felb***ták benned az ideget :-)
https://eladokkonyve.blog.hu/2013/04/04/vasarlotiousok_az_arrogans/full_commentlist/1#c19458058
Válasz erre: Vásárlótípusok: az arrogáns
2013-04-04T22:01:07+02:00
2013-04-04T22:01:07+02:00
Opus Pocus
http://blog.hu/user/759148
A családon belüli erőszak nem ennek a blognak a témája, de a jelenség közismert. Már idejekorán a gyerekekbe beprogramozzák a női sérthetetlenség mítoszát, amivel a nők egy része vissza is él. Ez nem is vita tárgya, legalább egy ilyen nővel mindenkinek volt már esete szerintem.
https://eladokkonyve.blog.hu/2013/04/04/vasarlotiousok_az_arrogans/full_commentlist/1#c19458007
Válasz erre: Vásárlótípusok: az arrogáns
2013-04-04T21:57:09+02:00
2013-04-04T21:57:09+02:00
odamondó
http://blog.hu/user/408945
Mint azok a nők, akik arra apellálva, hogy férfi nőt nem üt meg, képesek a legaljasabb mocsokságot is elkövetni vagy fizikai erőszakot alkalmazni annak tudatában, hogy az visszafelé nem történhet meg.<br />
<br />
Ezt legközelebb valami családon belüli erőszak című cikkhez másold már be. Mindig csak engem fikáznak ezért.