Ezt a szót egy szakmai továbbképzésen hallottam először. Először jót röhögtem, majd összeraktam magamban az emlékeimmel, illetve figyelni kezdtem és tényleg! Erre a lehetőséget a sokat szidott multik ügyfélkezelési gyakorlata adja meg neki. Miről is van szó? Figyeljenek!
Bemegy az ember a mekibe. Sokat kell várnia, reklamál. Kap egy shake-et. Hideg/meleg/savanyú a kaja? Csálén áll a szezámmag a tetején? Kiveri a palávert és kap egy komplett menüt ingyen (csak kussoljon már). Minél nagyobb balhét csinál, annál nagyobb kompenzációra számíthat. Ismerős?
Aki ismeri a cégek ezen gyakorlatát, az pontosan tudja, hogy hol milyen panaszért jár kompenzáció, így akár tudatosan is utazhat rájuk.
Mint például: sokan (úgy) tudják, hogy a különféle szolgáltatóknál ha valaki bemegy reklamálni, hogy elégedetlen a szolgáltatással (biztosítás, telefon, internet, tv, stb), és befenyíti a céget, hogy ő márpedig szakít velük és átmegy a konkurenciához, akkor ezeknél a cégeknél beindul egy ügyfélmegtartó mechanizmus. Ez azt jelenti, hogy az adott Ügyfélnek különböző egyedi kedvezmények adhatók, ha mégis marad. Persze neki esze ágában sincs elmenni, elégedett ő, csak spórolni akar. Ezért reklamál. Adott esetben balhézik. A szolgáltatók azért tisztában vannak ezzel a gyakorlattal és általában az ügyféllel történt minden interakcióról memó készül, így ha bemegy valahová, ott látják, hogy az illető fél órája még a cég másik fiókjában adta elő a hattyúk dalát.
Kompenzációvadász. Jegyezzük meg a szót!