Friss topikok

  • Opus Pocus: @grungi: Igen és nem. A szocialista tervgazdálkodással nem az volt a vaj, hogy nem volt előzetes ... (2017.12.29. 21:47) A következő ötéves terv
  • Horváth Oszkár: True dat. A felét mintha én mondtam volna. Nagyon egyetértek, az olcso közhely meghatározással, és... (2015.05.13. 00:02) Az irreálisan túlfújt fogyasztói öntudat
  • pushup: hát, drága szívem, ez nem eladó-specifikus. ugyanezt szívod óvodában, iskolában, ahova a saját köl... (2014.05.20. 18:15) Vásárlótípusok: a gyerek
  • Csumpi Hálidéj: A 25e ft-os, dobókocka méretű alkatrészek között egyedül. (2013.06.29. 10:36) Vásárlótípusok: határok nélkül
  • Opus Pocus: Lesznek! A fejemben már gyűlik az anyag, viszont épp nagy lakásfelújításban vagyok, meg költözés, ... (2013.06.07. 21:36) Vásárlótípusok: az idő urai

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Vásárlótípusok: az arrogáns

2013.04.04. 12:10 Opus Pocus

Bár ez a fajta az, aki a legtöbb szorongást tudja okozni az ügyfelekkel foglalkozó alkalmazottnak, mégis ezt küldi el az ember a picsába a legkisebb lelkiismeret-furdalással.

hulk2.jpg

Számos változata van:

Van, aki már érkezéskor síkideg. (Várjunk, tisztázzunk valamit! Hogy valaki ideges, az rendben van, gyakran előfordulnak dolgok, amik az embert kizökkentik a jól bevált napi ritmusból, azonban ennek a kezelése egyénenként változó. Aki elfelejti, hogy a problémáját embereknek adja elő, főleg olyanoknak, akiktől segítséget vár, arról van itt szó) Tehát van, aki eleve zaklatottan érkezik. Neki a legnehezebb segíteni. Általában még otthon felkúrja magát valamin és csak azért látogat el a kereskedelmi egységbe/szolgáltatóhoz, hogy ott kiadja a dühét. Nem is biztos, hogy a termékkel, szolgáltatással van a probléma, gyakran egyszerű hozzánemértésről van szó, de sokkal egyszerűbb ezért másokat okolni, mint tájékozódni. Szóval belép és ordít. A kezelésére a legjobb mód, ha az ember türelmes, bólogat, hadd adja ki magából a szerencsétlen! Ha türelmesek vagyunk, éppoly hirtelen távozik, mint ahogy érkezett. Megkapó modoruk ellenére igen ritkán akarják átrendezni a helyiséget, vagy kárt tenni az élőerőben, és bár nehéz ellenállni a kísértésnek, de provokálni mégsem érdemes őket. Ha már segíteni úgysem tudunk. Mert nem tudunk, akármennyire akarunk, hiszen az Ügyfél nincs abban az idegállapotban, ami a befogadást elősegítené. Hadd mondja, hadd menjen. (azért tevékenységük nyomán megajándékozzák a társadalmat pár alkoholistával)

Van, aki védekezésképp agresszív. Igaziból semmi fizikai veszély nem fenyegeti, de az évmilliók alatt beépült ösztön működésbe lép akkor is, ha a fenyegetés nem az emberélet ellen irányul. Egyes emberek fenyegetőleg élik meg azt is, ha idegen környezetbe kerülnek. Ilyen lehet akár a számok és a betűk világa. Ilyen lehet, ha az ember olyan helyre kerül, mondjuk egy műszaki cikk üzletbe, ahol semmiről nem tudja, hogy micsoda. Amikor azt látja, hogy 6 éves kislányok nevetve smseznek, ő pedig bekapcsolni sem tudja a készüléket, a tökéletesen indokolt szégyenérzet helyett az agresszió lesz úrrá a vásárlón. Ha az általa feltett kérdésre a válasz csak a hetedikes fizikakönyv egyidejű ismerete mellett értelmezhető, akkor nyomban megjelenik az indulat. Meg az öntudat! Talán gúnyolódnak velem? Vagy azt kell éreznem, hogy ettől én kevesebb ember vagyok, mint mások? A válasz: nem, igen. Elég demoralizáló az ilyen ügyfél a vele foglalkozó számára, mert hiába a jószándék, hiába adná át szívesen a tudását, a vásárló minden bemenetet lezár, többé figyelni sem hajlandó, neked viszont végig kell hallgatnod. Napi három ilyen és pár év múlva jó eséllyel fél liter pálinka után megy csak a nyugodt alvás.

images (1).jpg

Van, akinek igaza van! Na ez a legveszélyesebb! Óóóó....   A legkeményebb történetek, a leghúsbavágóbb szavak, a legmerevebb gyomorgörcsök világába érkeztünk. (Ugye nem kell mondanom, hogy az emberek java része még mindig képes a normális viselkedésre, értelmes beszédre, csakhogy ugye nem róluk van szó.) Az embernek igaza van! Igaza van! Ízlelgessük még egy kicsit, ő is épp ezt teszi. Fogást talált a kereskedelmi egységen/szolgáltatón! Ő egymaga! Legyőzte a világot! És Igaza van! Természetesen mindenki automatikusan legjobb tudása szerint segít neki, hogy megoldódjon a problémája, de ez neki nem elég. Már nem érdekli a probléma megoldása, a tekintete ködös, az igazam van eset euforikus hatása alatt áll. Ne becsüljük ezt le! Talán az életében most először éli át az érzést! Az apja verte, a felesége csicskáztatja, a főnöke basztatja, mindenki a vérét szívja, soha sehol egy szava nem volt, talán végig sem hallgatták és most hirtelen abba a helyzetbe csöppen, hogy igaza van. Hát csoda, ha sokan nem tudják kezelni a sikert? A gyors megoldás számára nem jó, hiszen akkor hamar véget ér a trip és folytatódnak az unalmas hétköznapok. Szeretne minél tovább sütkérezni az "igazam van" állapotában, minél többen tudjanak róla és senki se felejtse el egy darabig, hogy ő ma itt járt és igaza volt! Kezelni nagyon nehéz. A sűrű elnézéskérés csak növeli benne a mámort, hiszen még azt az extra bónuszt is megkapja, hogy nemcsak, hogy igaza van, de végre csúsznak-másznak előtte az emberek (az életében ilyen még egyszer nem lesz). Az igazának a nem kellő mélységű elismerése viszont könnyen arra késztetheti, hogy maga vívja azt ki, hiszen minden jogalapja megvan hozzá. Lesznek akik függők lesznek, és direkt keresik a lehetőséget, örömmel fizetnek ki egy véletlen túlszámlázást, hogy utána jól megreklamálhassák. Idült esetekben havi rendszerességgel körbejárják az összes szolgáltatót valami panasszal.

Az ilyen emberek kiszolgálása a melóval jár, de azért az nem árt, ha a velük foglalkozó dolgozók találnak egy közeli és későig nyitva tartó italboltot.



Vannak, akik minden ideológia nélkül egyszerűen taplók. Kihasználják, hogy vannak emberek, akiket köt a szolgálati szabályzat, etika, meg úgy általában a munkahely keretei és ezért nem cselekedhetnek szabadon. Aki tudja, hogy bármit mondhat, nem eshet baja, senki nem fogja bántani, senki nem ír be neki, senki nem hívja fel a főnökét, minden oldalról teljes körűen védve van. Van olyan személyiségtípus, aki nem bírja megállni, hogy ezzel vissza ne éljen. Mint azok a nők, akik arra apellálva, hogy férfi nőt nem üt meg, képesek a legaljasabb mocsokságot is elkövetni vagy akár fizikai erőszakot alkalmazni annak tudatában, hogy az visszafelé nem történhet meg. Ahogy keserű ébredés ez azoknak a nőknek, akik mégis kapnak egy sallert, ugyanígy meglepődött már pár makákó néhány esetben. Hallottam történetet, hogy a gyorsbüfé alkalmazottja levette a pólóját (kifejezve, hogy nem a cég színeiben teszi), kijött a pult mögül, kikísérte az embert és az utcán feltette az egyetlen helyes kérdést: "fej vagy gyomor?" Érdekes, a kijárat felé haladva egyre békülékenyebb lett az ember, de akkor már hiába, elkúrta. Napi szinten tapasztalható, hogy az emberek olyan hangot bírnak megütni a pult túloldaláról, amit nem tennének mondjuk egy buszmegállóban vagy egyéb semleges helyen, mert tudható, hogy fele annyiért is úgy megfejelem, mint ámbráscet a tankhajót. Érdekes, hogy amíg a kérdéses típusú Ügyfél férfiként mégiscsak húz valahol egy vonalat magának, még ha az nagyon alacsonyan is van, a hasonló típusú nőknél ez a képesség hiányzik. Idáig a legmocskosabb, leginkább személyre menő, legmegalázóbb cirádákat mind nőktől kaptam.

Ezek az emberek jelentik a legkisebb lelki megterhelést, nevetségesek, de inkább szánalmasak.

arrog.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://eladokkonyve.blog.hu/api/trackback/id/tr225194488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

odamondó 2013.04.04. 21:57:09

Mint azok a nők, akik arra apellálva, hogy férfi nőt nem üt meg, képesek a legaljasabb mocsokságot is elkövetni vagy fizikai erőszakot alkalmazni annak tudatában, hogy az visszafelé nem történhet meg.

Ezt legközelebb valami családon belüli erőszak című cikkhez másold már be. Mindig csak engem fikáznak ezért.

Opus Pocus 2013.04.04. 22:01:07

A családon belüli erőszak nem ennek a blognak a témája, de a jelenség közismert. Már idejekorán a gyerekekbe beprogramozzák a női sérthetetlenség mítoszát, amivel a nők egy része vissza is él. Ez nem is vita tárgya, legalább egy ilyen nővel mindenkinek volt már esete szerintem.

The Lost Soul (törölt) 2013.04.05. 06:11:58

volt, volt... míg ki nem lett rúgva őnagysága, aki utána hónapokig a nyakamra járt, ismerősöknél mószerolt (arckönyv szerencsémre még nem volt :-) )

amúgy ez a blog amolyan gumifalú szobádnak tűnik, kedves poszt-toló, ahol kiadod magadból a napi feszkót, miután a "kedves" ügyfelek felb***ták benned az ideget :-)

Martinicske 2013.04.05. 12:28:13

Én attól a típustól kapok hányingert, aki köszönés helyett azzal kezdi hogy fenyeget és feljelent, mert így meg úgy lesz, ha nem minden úgy történik ahogy ő azt a továbbiakban meghatározza.

Mindegy, hogy mit ír a jogszabály, vagy az aszf, vagy a műszaki specifikáció, az is mindegy hogy a követelésének a teljesítése reális, arányos vagy egyáltalán lehetséges-e márpedig az lesz amit most akar, mert különben jajj nekünk.

Viszont elég vicces amikor kiderül, hogy csak egy kapcsolót kellett volna átállítania :)

Opus P. 2013.04.05. 14:08:48

@The Lost Soul:
Lehetne akár a gumiszobám is, de azért kicsit többet szeretnék itt, mint dühöngeni, meg pillanatnyi kirohanásokat intézni. Ez a blog sosem arról fog szólni, hogy valaki felcseszi az agyam és kiírom magamból. Egyébként ha valahogy megviselnek, az nem az idegességet jelenti, hanem inkább a fárasztást.

Opus P. 2013.04.05. 14:09:39

@Martinicske:
Ez is teljesen tipikus eset. Jellemző.
süti beállítások módosítása